CONTRACT
de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie
Nr.
_______________Din __________________
Partile contractante:
Agentia de turism EURO
TRAVEL, cu sediul social in Arad, Bd.
Revolutiei nr 104 , Nr Reg Com. J02/300/2003, CUI RO15295627,
tel/fax: 0257338585 email: oferte@euro-travel.ro, reprezentata de Gabor Ciprian denumita in cele
ce urmeaza Agentie Organizatoare, sau Intermediar
cand actionaneaza in numele si pe seama Agentiei de turism organizatoare __________________________________,
denumita in acest contract AGENTIA/Organizatorul/Agentia
de turism organizatoare
si
Calatorul
/ Reprezentantul calatorului,
Domnul / Doamna ________________________________________,
domiciliat(a) în ___________________, telefon _______________________,
Email
_________________________________, posesor al CI/BI seria _____, nr.
_________________, eliberat de ___________ la _____________
CNP
__.__.__.__.__.__.__.__.__.__.__.__.__.,
au convenit încheierea
prezentului contract, în conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și
serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte
normative.
I. DISPOZITII GENERALE
1. Pachetul de servicii de
calatorie care face obiectul prezentului contract a fost organizat de Agentia Organizatoare care garanteaza buna executare a
acestuia în baza contractului
încheiat cu Agentia.
2. Agentia comercializeaza pachete de servicii
de calatorie în urmatoarele
variante:
a) servicii
de calatorie la cererea clientului, care se refera la programele organizate în mod special, ca urmare a solicitarilo r calatorilor, denumite în continuare servicii la cerere;
b) servicii de
calatorie preorganizate de agentia de turism si puse la dispozitie clientului prin materiale de prezentare de tipul: cataloage, brosuri, pliante
si alte oferte letrice, denumite în continuare servicii din oferta standard;
c)
servicii de
calatorie interne, comercializate
pe baza de vouchere de
servicii de
calatorie interne sau bilete de odihna
si/sau de tratament, denumite
în continuare bilete de odihna si/sau de
tratament, bilet de excursie sau alt inscris anexat contractului. Aceste servicii reprezinta un caz particular al serviciilor de calatorie din oferta standard.
Prezentul contract detine prevederi comune celor trei
variante de servicii de calatorie, precum si prevederi specifice fiecareia dintre ele.
3. Bonul de
comanda, confirmarea de servicii, biletul de
odihna si/sau de
tratament, precum si oferta standard a agentiei de turism expusa în materialele de prezentare fac parte integranta din prezentul contract.
II. APARITIA RAPORTURILOR CONTRACTUALE
4. incheierea contractului:
- ) în momentul semnării lui de către turist sau
prin acceptarea
condiţiilor contractuale de servicii turistice, inclusiv în cazul celor
achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice;
b) în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării de la Agenţie, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este responsabilitatea agenţiei de turism de a informa turistul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail,
fax etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii, Agenţia poate solicita un avans de până la
100%
din preţul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului,
în funcţie de data la care calatorul
solicită serviciile.
1.În cazul în care conţinutul bonului de
comandă nu diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice şi confirmarea
s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării
bonului de comandă, turistul care decide să renunţe la călătoria turistică
datorează Agenţiei penalităţi conform cap. VI.
2.În
cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării
călătoriei turistice primite în scris de la Agenţie sau dacă această confirmare
nu s-a făcut în termenul de 50 de zile calendaristice de la data semnării
bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat şi
are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite; în momentul eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a agenţiei de turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea
altor prestatori.
III.
OBIECTUL CONTRACTULUI
5 Obiectul contractului îl constituie vânzarea de
catre Agentie, prin Intermediar, a uneia dintre variantele de servicii de calatorie prevazute la cap.I, în schimbul platii
pretului.
Caracteristicile serviciilor de călătorie, prețul total al pachetului de
servicii turistice (inclusiv informațiile privind eventualele costuri
suplimentare), modalitatea de plată, numărul minim de persoane necesar pentru
ca serviciile din pachet să poată fi executate și termenul înainte de începerea
executării pachetului până la care este posibilă încetarea contractului, precum
și informaţiile privind posibilitatea călătorului de a înceta contractul
oricând înainte de începerea executării pachetului, cu plata unei penalităţi de
încetare corespunzătoare sau, după caz, a penalităţilor de încetare
standardizate dacă nu se întruneşte acest numă privind sunt parte integrantă a
contractului și pot fi modificate exclusiv prin acordul părților.
6. Caracteristicile serviciilor de
calatorie la care se obliga Agentia se afla descrise în ma terialele de prezentare (cataloage, brosuri, pliante, oferte
letrice), în cazul ofertei standard si a biletelor de odihna si/sau de tratament, sau în confirmarea de servicii, în cazul serviciilor
la
cerere; obligaţia de informare a calatorului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei
informaţii în oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de Agenţie/Intermediar.
7. Orice alte servicii de calatorie neînscrise în
materialele de
prezentare sau
în confirmarea
de servicii nu fac obiectul prezentului contract si nu
atrag
raspunderea Agentiei.
8 Servicii contractate …………………...........................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................ / numar de persoane
……………………………
Statusul rezervarii / comenzii in momentul incheierii contractului: □ confirmata □
neconfirmata (in curs de confirmare)
9. contractul inceteaza
odata cu finalizarea prestarii efective a pachetului de servicii
de calatorie inscris in documentele de calatorie.
IV. PRETUL
10. Pretul contractului
este _________________________si cuprinde costul serviciilor de calatorie efective, comisionul Agentiei
si
T.V.A. (dupa caz)
Pachetul de servicii este organizat
de agentia organizatoare, iar aceste sume intra sub incidenta politei
de asigurare privind protectia in caz de insolventa a agentiei de
turism organizatoare, afisata pe pagina web a agentiei
de turism.
In situatia contractarii serviciilor
de calatorie in regim early booking, reducerea este inclusa in pretul pachet sau al serviciilor. In acest caz, orice modificare a contractului,
solicitata de calator, determina anularea rezervarii cu penalizari si refacerea acesteia la pretul si conditiile din momentul reinscrierii. De asemenea,
nerespectarea conditiilor de plata
aplicate rezervarilor tip
Inscrieri Timpurii (Early Booking) determina modificarea pretului pachetului conform ofertei standard.
11. Pretul este publicat în bonul de comanda,
sau pe site-ul agentiei
sau site-ul Intermediarului, pliante
ori alte mijloace de comunicare, in
cadrul ofertei tiparite a Agentiei sau este înscris
în confirmarea de servicii, în cazul serviciilor la cerere.
12. Pretul contractului poate fi
modificat,
în
sensul majorarii sau micsorarii,
dupa caz, numai
daca modificarea are loc
ca urmare a variatiilor:
a) costurilor de transport, inclusiv costul carburantului;
b) redeventelor si taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi si aeroporturi si ale taxelor de calator;
c) cursurilor
de schimb valutar aferente pachetului de servicii de calatorie contractat.
13 Preturile stabilite în contract nu pot fi majorate, în nici un caz, în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecarii.
14. În cazul în care preturile stabilite în contract sunt majorate cu peste 8% indiferent de motivele majorarii, calatorul poate rezilia contractul fara nici o obligatie fata de Agentie, aceasta din urma având obligatia de a rambursa imediat calatorului toate sumele aferente calatoriei tu ristice platite de
acesta, inclusiv comisionul.
V. MODALITATI DE PLATA
Modalitatile de plata a pretului
contractului
sunt:
15.
Avansul se plateste catre Intermediar dupa cum urmeaza:
a) în cazul serviciilor la cerere si a celor din oferta standard, minim 30 %
din pretul contractului, astfel cum este
prevazut în bonul
de comanda;
TERMENE DE PLATA
OFERTA STANDARD:
- 30% din pretul pachetului de servicii
de calatorie - la inscriere;
- 70% din pretul pachetului de servicii
de calatorie - cu minim 30 zile inaintea plecarii;
Efectuarea plăţii finale nu va fi
solicitata cu mai mult de 5 zile înainte de data la care Agentia transmite
călătorului documentele de călătorie în baza cărora călătorul poate efectua
serviciile de călătorie achiziţionate.
Procentul aferent primei plati sa va
calcula in functie de momentul inscrierii. Daca inscrierea intervine cu mai
putin de 30
zile inaintea plecarii, pachetul de
servicii de calatorie se va achita integral.
In cazul nerespectarii termenelor de
plata, Organizatorul isi rezerva dreptul de a anula rezervarea.
b) în cazul biletelor de odihna si/sau de tratament, avansul reprezinta minimum 10% din pretul
contractului.
Avansul este retinut de Agentie cu titlu de penalitati,
în
situatia în care calatorul renunta la contract din vina sa,
in 60 de zile de la confirmarea
serviciilor.
În cazul în care continutul confirmarii de servicii difera de la cel al bonului de comanda sau confirmarea nu s-a făcut in termenul de 60 de zile,
Agentia va restitui imediat contravaloarea avansului încasat.
16. Plata finala a pachetului de servicii se face conform esalonarii prevazute în bonul de comanda, în cazul serviciilor la cerere si al serviciilor din
oferta standard.
17. În cazul serviciilor
comercializate pe baza de bilete de odihna si/sau de tratament, Agentia, prin Intermediar, aplica sistemul de vânzare în rate, în baza acordului cu calatorul.
18. Pentru serviciile prestate în baza prezentului contract, Intermediarul va emite in nume propriu facturi corespunzătoare. Cu privire la destinaţiile şi rezervările efectuate în străinătate, factura va fi emisă în valută, plata
efectuându-se în aceeaşi moneda.
VI. DREPTURILE SI OBLIGATIILE AGENTIEI
19. Agenţia se obligă să furnizeze turistului un bon de comandă, numai în
situaţia solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din
oferta proprie/standard a agenţiei de turism şi care necesită confirmarea
rezervării din partea altor prestatori. În cazul solicitării unor pachete de
servicii turistice care se regăsesc în oferta proprie a agenţiei de turism sau
în cazul în care există deja confirmare asupra rezervării din partea altor
prestatori, Agenţia poate furniza turistului un bon de comandă, dacă consideră
necesar.
20. În cazul în care Agentia este nevoita sa modifice una dintre prevederile esentiale ale contractului, are obligatia prin Intermediar sa informeze calatorul
cu cel putin
20 zile înainte de data plecarii. În cazurile prevăzute la art.21 lit. b) şi c), informarea se va face în timp util pentru a permite calatorul să decidă
începerea călătoriei.
21. În cazul
în care, dupa începerea calatoriei turistice, o parte importanta din serviciile de calatorie prevazute în contract nu este
realizata
sau agentia de turism organizatoare constata ca nu le va putea realiza, Agentia este obligata:
a) sa ofere calatorului alternative corespunzatoare în vederea continuarii calatoriei turistice, fara majorarea pretului, respectiv serviciile de
calatorie oferite sa fie de aceeasi calitate si cantitate;
b) sa restituie calatorului sumele ce reprezinta diferenta dintre serviciile de
calatorie achitate si cele efectiv
prestate în timpul calatoriei
turistice;
c)
în cazul în care nu pot fi oferite
calatorului alternative
corespunzatoare sau acesta nu le accepta din motive întemeiate, sa asigure
fara
costuri suplimentare transportul retur al calatorului la locul de plecare ori în alt
loc agreat de acesta si,
dupa caz, despagubirea pentru serviciile neprestate.
22. Agentia este raspunzatoare pentru buna executare a obligatiilor asumate prin contract, inclusiv în situatia în care aceste obligatii trebuiau îndeplinite de catre o alta agentie de turism sau de catre alti prestatori de servicii,
cu exceptia urmatoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate prin contract se datoreaza calatorului;
b) când neîndeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau a unor imprejurari pe care nici Agentia, nici prestatorul de servicii nu le puteau prevedea sau evita (modificari de
orar sau itinerar, intarzieri in traficul mijl de
transport, defectarea mijlocului
de transport, accident, blocaje,
lucrări sau
reparaţii pe
drumurile publice),
neîndeplinirea
grupului minim ca urmare
a unor renunţări de
ultimă
oră
sau a neobţinerii vizelor
pentru toţi participanţii etc). Agenţia nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate calatorului ca urmare a întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje şi a altor împrejurări care revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative specifice
c)
când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unui terţ care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar
cauzele care au determinat neîndeplinirea obligaţiilor au
un caracter imprevizibil şi inevitabil.
23. Agentia are obligatia sa acorde prompt asistenţă calatorului aflat în dificultate, în cazul situaţiilor
de forţă majoră sau al unui eveniment pe care
nici
agenţia de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita si sa furnizeze în scris (prin
orice modalitate care permite confirmarea)
calatorului, prin Intermediar, în termen de 4 zile înainte de data plecarii, urmatoarele
informatii:
a)
orarele, locurile escalelor si legaturile, precum
si,
dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de
calator în fiecare dintre mijloacele de
transport incluse în contract;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon si de fax
ale reprezentantei locale
a organizatorului ori, în lipsa acesteia, cele ale autoritatilor
locale care pot ajuta calatorul în caz de nevoie; în cazul în care aceste reprezentante sau autoritati locale nu exista, calatorul trebuie sa
dispuna de un numar de apel de urgenta sau de orice alta informatie care sa îi
permita contactarea organizatorului si/sau a Intermediarului;
c)
pentru calatoriile minorilor neînsotiti de parinti, informatii care sa permita stabilirea unui contact direct cu copilul sau
cu responsabilul de
la
locul cazarii copilului;
d) posibilitatea semnarii unui contract de asigurare facultativa, care sa acopere taxele
de
transfer al calatorului, sau a unui contract
de
asistenta, care sa acopere taxele
de
repatriere în caz
de
accidentare ori de boala.
e) obligaţiile calatorului
prevăzute la pct. 30,31,32,33,35,36
si 37.
VII.
DREPTURILE SI OBLIGATIILE CALATORULUI
23. In cazul în care calatorul
nu poate sa participe la calatoria turistica, indiferent de motive, acesta poate sa cesioneze contractul unei terte persoane
care
îndeplineste toate conditiile prevazute în pachetul de servicii de calatorie contractat, cu obligatia de
a anunta Agentia, prin Intermediar, cu cel putin 5 zile inainte de data plecarii.
Calatorul care
cedeaza pachetul sau de servicii, precum
si cesionarul sunt responsabili în mod
solidar la plata pretului calatoriei si a
eventualelor costuri suplimentare aparute cu ocazia acestei
cedari. Responsabilitatea incheierii contractului de cesiune revine in sarcina cedentului sau cesionarului, niciodata in sarcina Agentiei.
24. În cazul în care preturile stabilite în contract sunt majorate cu peste 8%, calatotrul
poate rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de catre
Agentie a sumelor platite, inclusive a comisionului).
25. Calatorul este obligat sa comunice Agentiei, prin Intermediar, în termen
de 5 zile calendaristice
de la primirea înstiintarii prevazute
la art.20 hotarârea
sa de a opta pentru:
a) rezilierea contractului
fara plata penalitatilor;
sau b) acceptarea noilor conditii ale contractului.
In cazul in care calatorul decide sa
participle
la calatoria asupra careia
s-au operat modificari
in conditiile art.20 se considera ca toate modificarile
au fost
acceptate si calatorul nu poate solicita despagubiri ulterioare datorate modificarilor de acest
tip
26. În
cazul în care calatorul reziliaza contractul in temeiul art.26 lit. a sau Agentia anuleaza calatoria turistica înaintea datei de
plecare, calatorul are
dreptul:
a) sa
accepte la acelasi pret un alt pachet de servicii de
calatorie de calitate echivalenta sau superioara, propus de Agentie prin Intermediar;
b) sa accepte un pachet de servicii de clatorie de calitate inferioara, propus de Agentie
prin Intermesiar, cu rambursarea imediata a diferentei de pret;
c) sa i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
27. În toate cazurile mentionate la art. 26 calatorul
are dreptul sa solicite
Agentiei si o despagubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului
initial
cuantificata de catre parti amiabil sau de catre instante, cu exceptia cazurilor în care:
a) anularea
s-a facut
datorita nerealizarii numarului minim
de persoane mentionat în contract, iar Agentia
prin Intermediar a informat calatorul în scris,
în termenul mentionat în contract, termen care nu poate fi mai
mic de 15 zile calendaristice premergatoare datei
plecarii;
b) anularea s-a datorat unui caz de
forta majora (circumstante imprevizibile, independente de vointa celui care le invoca si ale caror consecinte nu
au putut fi evitate în ciuda oricaror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervarile caz care va fi despagubit de catre transportator sau de
unitatea de cazare) sau unor cauze dintre cele
prevazute la art.21 lit b;
c) anularea s-a facut din vina calatorului.
d) este imputabilă unei
părţi terţe care nu are legătură cu furnizarea serviciilor de călătorie incluse
în contractul privind pachetul de servicii de călătorie şi este imprevizibilă
sau inevitabilă.
28. Calatorul are dreptul sa rezilieze în orice moment, în tot sau
în parte, contractul, iar
în cazul în care rezilierea
îi este imputabila, este
obligat sa despagubeasca Agentia in
temeiul cap.IX pentru prejudiciul
creat
acesteia,
cu
exceptia cazurilor de forta
majora
definite
conform legii.Despăgubirea se poate ridica maxim la valoarea pachetului
de servicii de calatorie.
28.1 În cazul în care
calatorul alege să se mute
la un alt hotel decât cel
contractat iniţial şi achitat, responsabilitatea financiară a renunţării îi aparţine.
Agenţia va rezolva cerinţele
calatorului în limita posibilităţilor, eventualele diferenţe de preţ urmând a fi suportate de către
calator.
28.2 Daca
calatorul, dupa achitarea si confirmarea serviciilor, solicita nemotivat schimbarea hotelului,
structurii camerelor sau a oricarora dintre servicii,
aceasta echivaleaza cu rezilierea contractului,
cu aplicarea penalitatilorprevăzute
la cap. IX, si încheierea unui nou contract.
28.3 În cazul achiziţionării unui pachet
de servicii de calatorie având în componenţă şi asigurarea
transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian,
fără a cere acordul agenţiei de turism care derulează programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmar e, Agenţia nu este
răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor
la o altă oră decât cea înscrisă în programul turistic. Pentru aceste întârzieri, compania
aeriană este obligată să asiste calatorii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune
în materie de
compensare
şi de
asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului
la îmbarcare şi anulării sau
întârzierii prelungite a zborurilor
şi de
abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.912/2006. Orice problemă privind operarea zborului şi acţiunile adiacente
acestuia intră în competenţa şi responsabilitatea transportatorului, biletul de avion
reprezentând contractul între pasager şi transportator. În cazul acestor pachete de servicii de calatorie, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt
considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
28.4 În situaţia achiziţionării unui
produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce ţin de siguranţa navigării, numărul cabinei şi locaţia acesteia pe punţi (o
punte inferioară, una
superioară, mai spre pupa sau spre prova
etc.), doar cu
o cabină de aceeaşi categorie ca
cea rezervată iniţial,
caz în care calatorul nu va fi
despăgubit în niciun mod având în vedere că este vorba de acelaşi tip de cabină ca
şi cel rezervat.
29. In cazul în care calatorul
care a intrat pe teritoriul statului în care se realizeaza pachetul de servicii de
calatorie refuza sa se mai întoarca în România si autoritatile din tara respectiva fac cheltuieli de orice natura cu acesta, calatorul respectiv are obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
30. În
cazul biletelor de odihna
si/sau de tratament,
calatorul are obligatia
de a respecta programul de acordare a serviciilor în
România, respectiv: în statiunile de pe litoral cazarea se face la ora 18,00 a zilei de intrare si se termina la ora 12,00 a zilei înscrise pe biletul de odihna si/sau de tratament; în statiunile din tara, altele decât cele de pe litoral, cazarea se face începând cu ora 12,00 a zilei de intrare si se termina cel târziu la ora
12,00 a zilei
urmatoare celei
înscrise pe bilet.
31. Calatorul este obligat sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa de
statiune, taxa de
salubrizare, precum si
alte taxe locale, fara a putea pretinde
despagubiri sau returnarea sumelor de la Agentie.
32. Calatorul este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere actele sale de identitate, precum si documentul de calatorie eliberat (voucher, bilet
de odihna si/sau de tratament etc) în vederea acordarii serviciilor
de calatorie, sa pastreze integritatea bunurilor din unitatile de cazare, alimentatie publica, mijloace de transport, în caz contrar urmând sa suporte contravaloarea pagubelor produse.In cazul bileteelor de tratament, calatorul se obliga sa
prezinte la receptia hotelului biletul
de trimitere de la medicul
de familie si dovada platii
contributiilor pentru asigurari sociale la zi.
33. Calatorul ia la cunostinta ca serviciile pe care le achizitioneaza la destinatie, fara sa faca parte din contractul
cu agentia, sunt in stricta
responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislatia tarii de destinatie iar agentia nu are nici o responsabilitate asupra prestatiilor in
cauza
34.Calatorul este obligat ca in
prealabil cu 24 de ore fata de data de incepere a desfasurarii serviciilor
contractate sa contacteze
sis a confirme in scris cu Agentiei ca
detine in posesie toate documentele si informatiile necesare calatoriei (inclusiv orar imbarcare, zbor
etc). Dacă pentru efectuarea călătoriei
este necesară îndeplinirea de către calator a unor formalităţi suplimentare (de exemplu, călătoria împreună cu
minori,
situaţia
în care numele calatorului este schimbat ca urmare
a căsătoriei/desfacerii ei etc.),
acesta are obligaţia
de a îndeplini toate cerinţele
legale. Pentru o informare optimă, Agenţia recomandă şi consultarea site-ului Poliţiei de Frontieră. În cazul în care calatorul
nu îşi respectă obligaţia de
a se informa cu privire la formalităţile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenţiei (de exemplu, în
cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoţeşte sau orice alte documente suplimentare -
enumerarea fiind exemplificativă), Agenţia este
exonerată de orice răspundere în cazul
imposibilităţii efectuării călătoriei.
35. Calatorul are obligatia de a furniza informatii de contact complete si
corecte: telefon, fax, adresa de email. Culpa apartine calatorului pentru
furnizarea de
informatii de contact incorecte, iar comunicarea
se considera a fi efectuata catre datele de contact indicate,
chiar daca acestea erau incorecte si calatorul
nu a receptionat informatiile emise de Agentie. Calatorul are obligaţia să respecte locul, data şi ora plecării atât
la
dus, cât şi la întors, precum şi
locurile, datele
şi orele stabilite pe parcursul programului turistic contractat.
Toate
cheltuielile şi daunele
produse
ca urmare a
nerespectării de către calator
a prevederilor privind locurile de întâlnire şi orarele
vor fi suportate de către acesta.
În cazul în care o singură persoană
angajează servicii pentru un număr mai mare de turişti, condiţiile contractuale
se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate
serviciile.
36. Turistul este obligat să folosească
mijloacele de transport, camera de hotel şi bunurile din dotarea acesteia ca un
bun proprietar şi potrivit destinaţiei lor. Agenţia nu se face vinovată de
eventualele pagube produse sau vătămări suferite de turist ca urmare a
nerespectării acestui alineat.
37. Turistul are obligaţia să respecte locul,
data şi ora plecării atât la dus, cât şi la întors, precum şi locurile, datele
şi orele stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate
cheltuielile şi daunele produse ca urmare a nerespectării de către turist a
prevederilor privind locurile de întâlnire şi orarele vor fi suportate de către
acesta.
38. În cazul în care turistul care a intrat
pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice
refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac
cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a
suporta toate aceste cheltuieli.
VIII. ASIGURARI
Conditiile în care calatorul va fi despagubit
de
catre societatea de asigurare sunt:
39.1 In cazul in care Organizatorul este Agentia Euro
Travel, calatorul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de el în cazul insolvabilităţii sau falimentului
agentiei prin polita de asigurare
a incheiata la Societatea de Asigurare Omniasig
Vienna Insurance Group SA cu sediul în localitatea Bucuresti, Alea
Alexandru Nr 51, Sector
1, telefon 0214057420, cu Seria I. Nr. 49229 valabila pana la data de 31.12.2019, valoarea acoperita prin asigurare fiind in cuantum de 50.000 EUR privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau a sum elor achitate de catre calatori.
39.2 In cazul inca care Agentia Euro Travel
actionaeaza ca si Intermediar, calatorl este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de el în cazul insolvabilităţii sau falimentului
agentiei prin polita de asigurare
a Agentie Organizatoare.
40. În cazul în care Agenţia nu efectuează repatrierea calatorului, calatorul
are obligaţia de a anunţa imediat asigurătorul prin
telefon, fax sau e-mail. În această situaţie asigurătorul nu are obligaţia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor
de repatriere, ci de a o rambursa după întoarcerea calatorului în România, în condiţiile
poliţei de asigurare.
41. Calatorul poate solicita
asiguratului rambursarea sumelor achitate
şi/sau a cheltuielilor de
repatriere, în termen de
15 (cincisprezece)
zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii de calatorie sau de la data repatrierii in baza documentelor justificative
transmise
către
asigurat prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Calatorul are obligaţia să păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative.
42. Calatorul are obligaţia de
a notifica asiguratorul, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, solicitarea adresată asiguratului privind
rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor
de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data la care Asiguratul a confirmat
de primire.
43. Evenimnetul asigurat are loc in conditiile in care calatorul nu primeste despagubiri in termen de 15 (cincisprezece) zile de la confirmarea de
primire de catre asigurat a documentelor justificative.
44. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat calatorul are obligaţia de a transmite asiguratorului, prin
scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
45. Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de calator în contractul de comercializare a pachetului de servicii de
caltorie, precum şi sumele
necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale.
46.
Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către asigurător a documentelor justificative de la calator.
Documentele justificative constau în:
a) contractul de comercializare a pachetului
de servicii de
calatorie;
b) confirmarile de primire precizate la pct. 41,
42
si 43 din prezentul contract;
c) fotocopiile de pe documentele de plata a avansului
(chitante, ordine de plata etc.),
în
cazul cererilor de
rambursare a sumelor achitate de
calator;
d) fotocopiile de pe documentele de transport
si cazare, în cazul cererilor de
rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Societatea de asigurare are dreptul
sa
solicite calatorului si alte documente justificative.
47. În cazul în care după plata despăgubirii asiguratul plăteşte debitul către calator,
calatorul are obligaţia de a restitui asigurătorului despăgubirea
primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la asigurat a sumelor reprezentând debitul.
48. Facultativ, calatorul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă
care
să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, ori a unui contract de asigurare pentru bagaje, asigurare storno pentru acoperirea eventualelor penalitati de anulare, Agentia neputand fi
responsabila pentru politele incheiate prin intermediul
acesteia.
IX. RENUNTARI, PENALIZARI, DESPAGUBIRI
49. În cazul în care calatorul renunta din vina sa la pachetul de servicii de calatorie care face obiectul prezentului contract el datoreaza Agentiei
penalizari dupa cum urmeaza:
-
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….....
In situatia in care nu sunt disponibile si
nu sunt mentionate conditiile de renuntare si penalizarile in prezentul articol
de contract sau pe bonul de comanda, se aplica conditiile de Renunare si
penalizarile de mai jos (Articolele de la 49.1 la 49.4).
49.1 in cazul
Pachetelor de servicii de calatorie,
penalizarile sunt:
CONDITII GENERALE DE ANULARE /
PENALIZARI OFERTE INSCRIERI TIMPURII (EARLY BOOKING):
- 30% din pretul pachetului de servicii
de calatorie daca renuntarea se face din momentul confirmarii rezervarii;
- 60% din pretul pachetului de servicii
de calatorie daca renuntarea se face dupa data de expirare a ofertei de tip
Inscrieri Timpurii (EARLY BOOKING).
- 100% din pretul pachetului de servicii
de calatorie daca renuntarea se face cu mai putin de 30 zile inaintea plecarii.
Aceste conditii sunt standard si se pot
modifica in cazul in care furnizorul de servicii la sol impune conditii
speciale de anulare.
NOTIFICARI SUPLIMENTARE SPECIFICE
OFERTELOR INSCRIERI TIMPURII:
- Nerespectarea conditiilor de plata
aplicate rezervarilor tip EB conduce la modificarea pretului pachetului conform
ofertei standard.
- Orice modificare reprezinta anularea
rezervarii initiale cu penalizari si refacerea acesteia acesteia la pretul si
conditiile din momentul reinscrierii.
CONDITII GENERALE DE ANULARE /
PENALIZARI OFERTA STANDARD:
- 30% din pretul pachetului de servicii
de calatorie daca renuntarea se face in intervalul 89 zile - 60 zile inaintea
plecarii;
- 60% din pretul pachetului de servicii
de calatorie daca renuntarea se face in intervalul 59 zile - 30 zile inaintea
plecarii;
- 100% din pretul pachetului de servicii
de calatorie daca renuntarea se face cu mai putin de 30 zile inaintea plecarii.
Aceste conditii sunt standard si se pot
modifica in cazul in care furnizorul de servicii la sol impune conditii
speciale de anulare.
NOTIFICARI SUPLIMENTARE VALABILE PENTRU
TOATE TIPURILE DE OFERTE:
- Orice modificare de nume sau tip de
camera efectuata dupa inscriere dar inainte de emiterea documentelor de calatorie
se va confirma sau infirma in functie de conditiile furnizorilor prestatorului
si va fi supusa platii unei taxe de modificare de 10 euro/camera.
- Schimbarea perioadei, a hotelului sau
a destinatiei este considerata anulare (cu penalizarile aferente) si refacerea rezervarii
in noile conditii de comercializare si de pret.
Atat pentru ofertele EARLY BOOKING cat
si pentru ofertele STANDARD, penalizarea se calculeaza in procent 100%:
- in cazul anularii rezervarii cu mai
putin de 31 zile inainte de data plecarii;
- in cazul in care calatorul nu se
prezinta la program;
- in cazul in care calatorul nu este
lasat sa treaca una din frontierele de pe traseul excursiei, din motive care
sunt legate exclusiv de persoana sa sau din motive care nu pot fi imputate
Agentiei;
- in cazul in care calatorul nu respecta
conditiile generale ale Agentiei, prezinta acte incomplete sau false, nu are pasaport
sau nu achita integral excursia in termenele stipulate;
Aceste penalizari se aplica la pretul
pachetului de calatorie.
Toate sumele mentionate mai sus se vor
retine de catre Agentie din avansul sau pretul total al pachetului de servicii
de calatorie achitat de calator, fara a fi necesara interventia instantelor de
judecata.
Aceste conditii de plata si penalizari
sunt general valabile.
Ofertele speciale pot avea conditii de
plata si retragere specifice. Aceste conditii speciale sunt comunicate odata cu
oferta si fac parte integrala din contractul de comercializare a pachetelor de
servicii de calatorie.
Aceste conditii sunt standard si se pot
modifica in cazul in care furnizorul de servicii la sol impune conditii
speciale de anulare.
49.2 in cazul
serviciilor de
calatorie externe, penalizarile
sunt:
a) 30% din pretul pachetului de servicii,
daca renuntarea se face cu mai
mult de 30 de zile calendaristice înainte de data plecarii;
b) 80% din pretul pachetului de servicii,
daca renuntarea se face în intervalul
16-30 de zile înainte
de data plecarii;
c) 100% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face într-un interval mai mic de 16 zile înainte de plecare sau pentru neprezentarea la
program.
d) 100% din pretul din preţul pachetului de servicii, în cazul în care calatorul
a achiziţionat pachetul de servicii de calatorie din cadrul programului “ Early
Booking “,
indiferent de data la care calatorul solicită renunţarea.
49.3 În cazul serviciilor de calatorie interne,
penalizările sunt de:
a) . . . . . . . .
. .
% din preţul
pachetului de servicii,
dacă renunţarea se face cu mai mult
de
. . . . . . .
. . . zile calendaristice înainte de data începerii
sejurului;
b) . . . . . . . . . . % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de . . . . . . . . . . zile calendaristice înainte de
data începerii sejurului;
c) . . . . . . . . . . % din preţul pachetului de servicii de calatorie, în cazul în care calatorul
a achiziţionat pachetul de servi cii de
caltorie din cadrul programului
special (de exemplu, Early
Booking etc.) . .
. .
. . . . . ., indiferent de data la care caltorul
solicită renunţarea.
50. În cazul biletelor de odihna si/sau de tratament, pentru retragerea din vina calatorului
se
aplica urmatoarele penalizari:
a) daca cererea de restituire se depune în orice moment dupa achitarea avansului si pâna cel târziu cu 3 zile înainte de începerea sejurului,
penalizarea este egala cu contravaloarea comisionului
Agentiei
cu
T.V.A. aferenta;
b) daca cererea de restituire se depune într-un interval mai mic de 3 zile înainte de data începerii sejurului sau daca calatorul nu se prezinta în statiune la data înscrisa în bilet, penalizarea va fi de 100% din pret ori din valoarea încasata pâna la acea data de Agentie;
c) pentru biletele de odihna si/sau de tratament cumparate prin organizatii sindicale, Agentia va face restituiri numai în baza cererilor de renuntare contrasemnate si stampilate de reprezentantul
organizatiei sindicale.
51. În cazul în care o ambasada refuza sa acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, calatorului i se vor retine toate taxele
achitate de Agentie prestatorilor directi, precum si cheltuielile de operare proprii acesteia.
52. Penalizarile
echivalente cu cele indicate la
art.
49.1.,
49.2 sau 49.3 se aplica
si în cazul în care calatorul nu ajunge la
timp la aeroport sau
la locul de plecare,
daca nu poate pleca în calatorie pentru
ca nu are actele
în regula sau daca
este întors de
la granita de catre
politia
de frontiera,
sau din motive ce tin de persoana acestuia.
53. Calatorul trebuie sa depuna în scris cererea de renuntare la pachetul de servicii de calatorie, cu numar de înregistrare la Intermediar la care a achitat
serviciile. În caz contrar cererea de renuntare nu este luata în considerare.
54. Agentia va acorda despagubiri în functie de gradul de nerespectare a obligatiilor din contract. Agenţia nu răspunde în situaţii de grevă, conflicte
politice şi de război, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou internaţional, precum şi în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite
de răspundere. Toate aceste situaţii care nu sunt imputabile niciunei părţi se consideră situaţii de forţă majoră şi exonerea ză de răspundere
Agenţia.Toate sumele menţionate la art.49- 50 se vor reţine
de către Agenţie din avansul sau preţul total al pachetului de servicii de calatorie achitat de calator, fără a fi necesară intervenţia instanţelor
de judecată.
55. In cazul in care calatorul care a contractat un pachet de servicii de calatorie cu agentia si a achitat un avans, nu se prezinta in termenul specificat in
bonul de comanda sau in termenul comunicat in scris pt a achita ratele aferente sau
restul de plata, contractul se considera reziliat, iar
agentia are
dreptul sa
anuleze rezervarile efectuate in beneficiul calatorului, cu retinerea penalizarilor prevazute
la art.49.
X. RECLAMATII
56. In cazul în care calatorul este nemultumit de serviciile de
calatorie primite, acesta are obligatia de a întocmi o sesizare în scris, clar si explicit cu
privire la deficientele constatate la fata locului, legate de realizarea pachetului de servicii de
calatorie contractat, ce se va transmite prompt atât Agentiei prin Intermediar, cât si prestatorului de servicii (conducerii hotelului,
restaurantului), reprezentantului
local al Agentiei Organizatoare.
Datele de contact
Telefon:
0040753599979
Fax: 0257338585
E-mail:
oferte@euro-travel.ro
Atât Agentia, cât si prestatorul de servicii vor actiona imediat pentru solutionarea sesizarii. În cazul în care sesizarea nu este solutionata sau este solutionata partial, calatorul
va depune la sediul Agentiei sau prin Intermediar o reclamatie
în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice
de la încheierea
calatoriei, Agentia urmând ca în termen de 30 zile calendaristice sa comunice calatorului despagubirile care i se cuvin în conditiile prezentului
contract.
58. Calatorul ia act si accepta interdictia de
a face publicitate negativa Agentiei si serviciilor prestate de aceasta, fara ca procedura de inregistrare si solutionare a reclamatiilor
prevazute in cap X sa fi fost indeplinita. Nerespectarea acestei prevederi da dreptul agentiei sa solicite instantei
despagubiri corespunzatoare prejudiciului suferit.
XI. Dispozitii finale
59. Prezentul contract a fost încheiat azi
_________________________________, în doua exemplare, câte unul pentru fiecare parte.60. Comercializarea pachetelor de servicii de calatorie se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respe ctarea prevederilor
Ordonantei Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și
serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte
normative.
61. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
a) voucherul,
biletul de odihnă/tratament, biletul de
excursie, bonul
de
comandă, după caz;
b) programul
turistic, în cazul acţiunilor turistice;
c) cataloage/pliante/oferte/alte înscrisuri/etc.
ale Agenţiei puse la dispoziţia calatorului, în format tipărit sau
pe suport electronic.
62. Toate unităţile de cazare, precum şi mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale ţărilor de destinaţie, conform
procedurilor interne şi normativelor locale, acolo unde acestea există,
care diferă de la o ţară la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.
63. Calatorul declară că Agenţia de turism l-a informat complet cu privire la condiţiile de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2018 Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor
de servicii de calatorie, inclusiv în
cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace
electronice, calatorul îşi exprimă acordul şi luarea la
cunoştinţă cu privire la condiţiile generale
de
comercializare a pachetelor de servicii de
calatorie, în conformitate cu oferta agenţiei
de turism.
64. Litigiile apărute între părţi se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părţile înţeleg să se adreseze instanţelor de judecată competente de la
sediul Agentiei
65. Contractul va
fi
interpretat conform legilor din România.
În conformitate cu prevederile art. 1203 C. Civil privind clauzele contractuale neuzuale, părţile declară că au negociat şi au acceptat în mod expres
conţinutul următoarelor articole:
Agenția de turism
Intermediara, Calatorul
in numele si pe seama Ageníei
de turism organizatoare
Nume și prenume _____________________________
Reprezentant (nume, prenume) Semnatura __________________________
Functia_
Semnatura/Stampila
Subsemnatul (a) ______________________________, imi dau
consimtamantul pentru prelucrarea datelor mele cu caracter personal pentru
marketing, promovare/evaluare servicii, promovare evenimente concursuri,
loterii publicitare, fidelizare, fiind informat în mod corespunzător că îmi pot
retrage acest consimțământ[1].
Semnatura
persoanei vizate: _______________________________
BON COMANDA
Destinatia |
Perioada/data plecare/data sosire |
Pret |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Unitatea de cazare |
Categoria |
Tipul camerei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Masa |
Transport,
categorie |
Transfer |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alte mentiuni |
Nr persoane adulte |
Nr copii/varste |
|
|
|
Avans cu chitanta nr……………… din
data de ………….……………… |
|
La semnarea bonului de comanda,
clientul va
achita agentiei un
avans reprezentand o cota de minim 30 % din pretul
serviciilor
soicitate.
Data limita pentru plata integrala este cu minim 20 de zile inainte de inceperea excursiei. In cazul in care nu s-a efectuat restul de plata la data limita stabilita,
Agentia poate anula rezervarea iar avansul
achitat nu se mai restituie.
Prezentul bon de comanda capata valoare contractuala
intre agentia de turism si client
in termen de 3 zile lucratoare de la semnarea
lui (termen de confirmare). Exceptie face cazul
in
care agentia de turism - din
cauze obiective -
este in imposibilitate de a confirma comanda.
In
acest caz agentia de turism are obligatia de a-l informa pe turist
in termenul mai sus specificat si de a-i restitui integral
suma incasata
cu titlu de avans. Conditiile generale de participare la excursie si voucher-ul (biletul de excursie) fac parte integrata a prezentului
inscris.
Precizez ca accept
in mod irevocabil datele
inscrise in acest bon de comanda, precum si conditiile generale de participare
la excursie (prevazute in contract) in numele
meu,
precum si a tuturor persoanelor pentru care am facut prezenta comanda. Turist
[1] Informații detaliate
privind drepturile persoanei vizate privind datele cu caracter personal și
modul de exercitare al acestora, precum și modul de prelucrare și stocare a
datelor personale se regăsesc în Informarea anexă, comunicată călătorului
împreună cu contractul